בקרו אותנו:

הוד השרון, רחוב החרש 8

צרו קשר

0723937269
שלוחה 1

שעות פעילות

ימים א'-ה': 9:00-19:00 | יום ו': 9:00-13:00

איך לשמור על שטיחים מקיר לקיר כדי ליהנות מהם לטווח ארוך?

שטיחים מקיר לקיר

שטיחים מקיר לקיר משדרגים כל חלל. שטיח שמשתרע מקיר לקיר מתאים מאוד לקליניקות שרוצים לייצר בהן אווירה אינטימית והרגשת ביטחון, זוהי אופציה קלאסית למשרדים שמבקשים למתג את עצמם כמכובדים ויוקרתיים וגם בבתים פרטיים שטיח שכזה מבטיח גם אסתטיות מוצלחת וגם תחושה נעימה כשדורכים על הרצפה לאורך כל עונות השנה.

כדי להפיק משטיחים מקיר לקיר מקסימום תועלת חשוב מאוד לשמור עליהם. בעמוד זה תמצאו המלצות לתחזוקה נכונה של השטיחים רחבי הידיים, כולל טיפים לטיפול בכתמים אם נוצרו כאלה על השטיח.

בחירה נכונה של שטיח עמיד

ההמלצה הראשונה היא לבחור נכון את השטיח – שטיח מקיר לקיר מקובע למקום שלו, ולכן הוא צריך להיות עמיד במיוחד, ולא כדאי להתפשר על האיכות. עוד כדאי לקחת בחשבון שהנחת רהיטים כבדים על השטיח עלולה לפגוע בו, וזוהי כמובן עוד סיבה לחשיבות הבחירה בשטיחים עמידים. דגש נוסף בהקשר זה הוא חשיפה לשמש: כל שטיח משנה מעט מהצבע שלו אחרי תקופה ארוכה של חשיפה לשמש ישירה. כשמדובר בשטיח מקיר לקיר\ סביר להניח שלא ניתן למנוע חשיפה שכזו, ולכן רצוי לבחור גוונים שלא מושפעים יתר על המידה מהחשיפה הזו.

שאיבה בתדירות גבוהה ואוורור ככל האפשר

לחות היא אויב טבעי של פריטים רבים ובהם גם שטיחים\ ובוודאי אלה שמשתרעים מקיר לקיר. שטיחים אחרים ניתן לאוורר ע"י הוצאתם למרפסת או אפילו לחצר (אגב, בעבר, לפני שואבי האבק, היה נהוג לתלות את השטיחים על מתקן ייעודי בחצרות הבתים ולחבוט בהם עד ליציאת כל האבק). לעומת זאת, שטיח מקיר לקיר מקובע למקומו ולכן חשוב לאוורר את המשרד, הסלון, החדר, הקליניקה וכו' ככל האפשר.

עוד מרכיב בסיסי בתחזוקת שטיחים הוא שאיבה בתדירות גבוהה – לפחות פעם בשבוע, ואם השטיח נמצא בחלל שהשימוש בו אינטנסיבי, או כזה שחשוף לאבק וזיהומים נוספים שמגיעים דרך האוויר, אפילו פעמיים או שלוש בשבוע.

טיפול מיידי בכל כתם

גם כשנזהרים מאוד עדיין עלולים להיווצר כתמים על גבי שטיחים מקיר לקיר. כתם שומני בגלל רוטב שנשפך, כתם קפה בגלל תנועה לא זהירה עם הכוס, כתם דם לא עלינו, כתמי בוץ וחול ועוד. הכלל החשוב ביותר לגבי ניקוי שטיחים שהוכתמו הוא טיפול מהיר ככל האפשר, רצוי מיידי, בכל כתם. ככל שהמענה מהיר יותר, כך הסיכוי שהחומרים שיוצרים את הלכלוך ייטמעו בתוך הסיבים פוחת, וגם באמצעים ביתיים פשוטים אפשר בחלק מהמקרים להעלים את הכתם.

שיטה ביתית אחת מומלצת היא לשפשף את הכתם עם מעט קצף גילוח. לאחר שהקצף נספג בכל חלקי הכתם, מחכים כמה דקות ואז עוברים עם מטלית לחה כדי לנגב את שאריות הקצף ביחד עם הלכלוך. שיטה אפשרית אחרת היא לשפשף את הכתם עם סודה לשתייה. גם חומץ עשוי להתגלות כחומר ניקוי יעיל, כשהמינון הוא כוס חומץ בדלי מים חמימים (את שאר התערובת אפשר לנצל לשטיפת הרצפה במקומות שבהם אין שטיח מקיר לקיר).

ניקוי מקצועי פעם או פעמיים בשנה

גם כשמקפידים על כל הכללים הנ"ל, כדאי להזמין פעם בשנה או אפילו אחת לחצי שנה חברת ניקיון. התחרות הרבה בתחום מאפשרת למצוא שירות ניקוי שטיחים במחירים נוחים ובאיכות גבוהה, וכך להבטיח ניקיון יסודי באמת. גם אם ישנם כתמים שלא נעלמו אחרי הטיפול בשיטות הנ"ל, הפתרון הוא ניקיון מקצועי.

ניקוי מקצועי לחיטוי מושלם של שטיחים מקיר לקיר

חשוב להדגיש כי ניקוי שטיח מקיר לקיר עם ציוד משוכלל וחומרי ניקוי מקצועיים מבטיח גם חיטוי מושלם של השטיח. מאחר ששטיחים מהווים מטבעם מקום מסתור מוצלח לחיידקים ומזיקים אחרים, למשל קרדית האבק שגורמת לתגובה אלרגית לא פשוטה, יש לפעולת החיטוי תועלת עצומה. גם כשיש כתם של עובש, מתחדדת החשיבות של הזמנת אנשי מקצוע לצורך ניקוי וחיטוי השטיח – כדי שכל מי שנמצא בחלל יוכל לנשום בראש שקט באמת.

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

כתבות נוספות:

קבלו הצעת מחיר

קטגוריות מובילות

חייגו
שלחו לנו וואטסאפ
דילוג לתוכן