בקרו אותנו:

הוד השרון, רחוב החרש 8

צרו קשר

0723937269
שלוחה 1

שעות פעילות

ימים א'-ה': 9:00-19:00 | יום ו': 9:00-13:00

יישור רצפה לפני התקנת פרקט

פרקט AGT בקירוב

עבודת יישור רצפה לפני התקנה של פרקט יכולה להתבצע במגוון דרכים בימינו. אם בעבר היו משתמשים בחומרי בטון בעיקר, כיום ישנם חומרים נוספים ושונים שניתן בעזרתם לקשר בין בטון לבין ריצוף. כמו כן, אנשי מקצוע יוכלו להציע לכם דרכים שונות עבור היישור של הרצפה לפני התקנת הפרקט – קראו כאן.

מה יישור רצפה לפני התקנת פרקט כולל?

התהליך של יישור רצפה לפני התקנת פרקט כולל מספר שלבים, כאשר השלב הבסיסי של פילוס הקרקע הוא הקריטי ביותר. תוכלו לקרוא את כל המידע על מדה מתפלסת באינטרנט במקורות שונים, אבל ברמת העיקרון, השלב הראשון הוא תמיד מדידת גובה הרצפה בנקודות שונות בחדר. במקרים בהם ישנם הבדלי גובה בשלב זה, משתמשים באותה מדה מתפלסת שציינו לעיל. תפקידה הוא ליישר הבדלים קטנים עד בינוניים בגובה של קרקע לא מפולסת.

מהם היתרונות של מדה מתפלסת והאם תמיד מתאימה לפילוס?

בעוד כי מדה מתפלסת עשויה מתערובת של גרגרים מיוחדים, היא מתקשה במהירות ומתייבשת עד כדי פילוס מוחלט של הקרקע. עם זאת, יש לציין, במקרים מסוימים מדה מתפלסת לא בהכרח תהיה התשובה, כמו למשל במקרים שבהם ישנם הבדלים מהותיים בגובה. במקרים אלו בדרך כלל ההמלצה תהיה להשתמש בבטון על מנת לפלס את הקרקע. אם ההחלטה שלכם היא להשתמש בחומר זה, כדאי שתהיו מודעים ל-2 יתרונות חשובים שלו:

  • זרימה טבעית: למדה מתפלסת יש נטייה לזרום באופן טבעי. בפועל, זה אומר שאתם לא חייבים לדייק בתהליך הפילוס, מכיוון שהיא כבר תזרום בעצמה ותפלס את הקרקע. אגב, לכן קוראים לה "מתפלסת", כי יש לה יכולות עצמיות לעשות זאת לבד.
  • עמידות טובה: היא אמנם מתייבשת במהירות וניתנת להתקנה קלה, אבל זה לא אומר שהיא פחות איכותית. למעשה, מדה מתפלסת מחזיקה בתכונות עמידות חזקות במיוחד, בעודה מסוגלת לשאת עומסי משקל גבוהים.

לסיכום, מה עושים אחרי פילוס הקרקע?

לאחר שמכינים את התשתית לפרקט, כלומר מפלסים את הקרקע, ישנם מספר שלבים נוספים אשר אנשי המקצוע יצטרכו לעקוב אחריהם וכן לדייק בהם. למשל, השלב הבא יהיה ייבוש מדה או בטון, כאשר חשוב להבין בשלב זה את הגורמים השונים אשר משליכים על אופן הייבוש ומשך הייבוש של החומרים. באופן כללי, זמן הייבוש משתנה בהתאם לשיטת היישור ולעובי השכבה, אבל ישנם גם גורמים סביבתיים אשר משליכים על כך, ככה שאנשי המקצוע צריכים להיות מודעים לזה ולפעול בהתאם.

לאחר הייבוש, בד"כ מתקינים יריעות איטום אשר תפקידן הוא למנוע חדירת לחות מהרצפה אל הפרקט. יש לציין, כל סוג של פרקט מצריך איטום מסוג אחר, ככה שחשוב לבדוק מה אנשי המקצוע בדיוק מתקינים אצלכם, והאם האיטום תואם את סוג הפרקט. לאחר שלבים אלו, מגיע השלב העיקרי שלשמו התכנסנו כאן – שלב התקנת הפרקט החדש שלכם.

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

כתבות נוספות:

קבלו הצעת מחיר

קטגוריות מובילות

חייגו
שלחו לנו וואטסאפ
דילוג לתוכן