בקרו אותנו:

הוד השרון, רחוב החרש 8

צרו קשר

0723937269
שלוחה 1

שעות פעילות

ימים א'-ה': 9:00-19:00 | יום ו': 9:00-13:00

האם אפשר להטמיע תאורת ספוטים בפרקט?

בחירת תאורה לפרקט - ענק הפרקטים

לרצפה השפעה משמעותית על המראה המבוקש ועל האווירה הנחשקת בחלל. דרך נהדרת להעצים את התפקיד של הרצפה ולהפוך אותה למקור אור פונקציונאלי היא באמצעות תאורת ספוטים.
ספוטים – פנסים בעלי אור חזק וממוקד שאותם מטמיעים ברצפה והם מהווים אלטרנטיבה מצוינת להאיר את החלל מלמטה. ספוטים שקועים ניתן לשלב בכל סוג רצפה כמו גם בפרקט בו נוצר שילוב מרהיב בין העץ לאור שמייפה אותו תחת הזרקור.

מאסתטיקה ועד ורסטיליות: ספוט של אפקט

לתאורת ספוטים בפרקט יתרונות רבים: ראשית, הם חוסכים באופן משמעותי בשטח ובמקום כך שאפשר לפנות את המרחב לטובת פריטי עיצוב אחרים ולאפשר מרחב תנועה. מבחינה אסתטית נוצר גם חלל בעל מראה נקי.
שנית, ניתן לכוון את הספוטים לכיוונים שונים כך שהם רב תכליתיים: אפשר לכוון את זווית האלומנה לפי התכנון האדריכלי או העדפה ולמקד אותם בפריט ספציפי או באזור אסטרטגי והם מתאימים למגוון רחב של חללים לרבות: מבואה, סלון, חדר רחצה, מטבח, חצר ועוד. אפשר להשתמש במבחר זרקורים כדי לסמן שביל גישה או מסלול או ליצור אפקט מעניין בתור תאורת הדגשה.
הגופים עצמם אינם בולטים ולעיתים גם לא נראים לעין (אלא האפקט שהם מייצרים) ולכן הם גם שימושיים אבל גם מעניקים לפרקט נוכחות מרשימה כאשר הוא עומד "באור הזרקורים".
הפנסים מייצרים אור יעיל מאוד במיוחד אלה שמבוססים על דיודות פולטות אור. דהיינו: LED היות ונורות אלה ידידותיות לסביבה, עמידות מאוד המציפות באור נעים ויוצרות אווירה מעודנת המבליטה את הפרקט.

מה חשוב לדעת לפני יישום של תאורה שקועה בפרקט?

יש לקחת בחשבון שתאורת ספוטים מצריכה הכנה נכונה כבר ברמת השלד או השיפוץ ועוד לפני שמתכננים או מתקינים את הפרקט יש לחשוב כיצד הם ישתלבו ברצפה ולבצע את החיתוך וההתקנה מסונכרנים בין תאורה לריצוף. למדוד את גובה הפרקט, תלוי בכמה שכבות מדובר ולבחור גם את עוצמת האור או גוון התאורה לפי האפקט המועדף: לחדרים בגוונים כהים יותר לרוב משתמשים בהספק גבוה יותר ולצורך תאורה מקיפה יותר בנורות עם פיזור אור רחב יותר.
בכל הנוגע לחללים עם פוטנציאל רטיבות יש להשתמש בספוטים בעלי אטימות למים וכן בפנסים בולמי זעזועים – תכונה קריטית כאשר מטמיעים פנסים בתוך הרצפה.
מומלץ גם לשלוט בעוצמת האור באמצעות דימרים לעמעום לפי האווירה המבוקשת או בהתאמה לאור מלאכותי ולאור טבעי. לרוב על מנת להגיע לסינרגיה משתמשים בתאורה השקועה להאיר פריט ספציפי או לייצר אור ממוקד ותאורה תלויה או תאורה שקועה בתקרה ליצירת אור היקפי המכסה שטח רחב יותר של החדר.

לא מתפשרים – מאירים ומרצפים אצל המקצוענים

בכל מקרה, חשוב מאוד לפנות למקצוענים בתחום על מנת לתכנן היטב את הריווח בין הספוטים על מנת להימנע מסנוור או העמסה של אור ומצד שני, לא להגיע למצב שאין מספיק אור בחלל כי הריווח שגוי – אחרי התקנת הפרקט יהיה קשה יותר כבר להשקיע את התאורה בעץ.
יש לקחת בחשבון שפרקט בגוון כהה עשוי לבלוע יותר אור ולכן גוון הפרקט בהחלט משפיע על מספר הספוטים או עוצמת האור: בכל הנוגע לפרקט בהיר ניתן לצמצם את מספר הגופים השקועים או להסתפק בעוצמת אור נמוכה יותר לעומת פרקט בגוון כהה ודרמטי שזקוק ליותר אור.
אל תתפשרו על איכות לא בכל הנוגע לפרקט העומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר ולא בכל הקשור לבחירת תאורה שקועה שתעצים ותמקסם את נוכחות הרצפה ואת הנוחות והאווירה בבית או במשרד.

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

כתבות נוספות:

קבלו הצעת מחיר

קטגוריות מובילות

חייגו
שלחו לנו וואטסאפ
דילוג לתוכן