בקרו אותנו:

הוד השרון, רחוב החרש 8

צרו קשר

0723937269
שלוחה 1

שעות פעילות

ימים א'-ה': 9:00-19:00 | יום ו': 9:00-13:00

תחזוקת פרקטים וטיפול בבעיות

acacia agt - ענק הפרקטים

רצפת פרקט מוסיפה טאץ' אלגנטי וחמים בכל חלל. יחד עם זאת, כמו כל חומר ריצוף אחר, גם פרקט דורש תחזוקה שוטפת כדי לשמר את יופיו ואריכות חייו. כיצד מבצעים תחזוקת פרקטים ואיך מטפלים בבעיות נפוצות שעשויות לצוץ עם השנים? אספנו לכם כמה טיפים מועילים.

ניקיון ותחזוקה מונעת

כדי לשמור על רצפת הפרקט שלכם יפה, עליכם להקפיד לנקות אותה, בהתאם כמובן למאפיינים הייחודיים שלה. הצעדים העיקריים שעליכם לבצע:

  • לטאטא ו/או לשאוב אבק – נקו את הפרקט מפסולת ולכלוך מדי יום כדי למנוע שריטות וכתמים על פני השטח.
  • ניקיון עם סמרטוט לח – השתמשו במגב עם סמרטוט לח וסחוט היטב, וחומר ניקוי עדין המתאים לרצפת פרקט כדי להסיר כתמים ולכלוך. הימנעו מעודף מים שעשוי לפגוע בעץ.
  • הימנעו משימוש בכימיקלים – חומרי ניקוי הכוללים כימיקליים יכולים להסיר את חומר האיטום שמגן על הפרקט ולגרום לשינוי צבע ולנזקים.

אמצעי הגנה

כדי לשמור על רצפות הפרקט במצב מעולה לאורך השנים, עליכם גם ליישם את אמצעי ההגנה הבאים:

  • השתמשו בשטיחים ומחצלות – הניחו שטיחים או מחצלות באזורים בהם התנועה גדולה יותר, כך תוכלו למזער את הבלאי.
  • חברו רפידות גומי לרהיטים – חברו רפידות גומי לרגלי הרהיטים כדי למנוע שריטות במידה ומזיזים את הרהיטים או ממקמים אותם מחדש בחלל.
  • הגנו על הפרקט מאור השמש – חשיפה מוגזמת לאור השמש עלולה לגרום לדהיית הפרקט. תלו ווילונות או תריסים כדי להגן על רצפת הפרקט מחשיפה לאור שמש ישיר.

ליטוש, איטום ותיקונים

עם הזמן רצפת הפרקט עלולה לאבד את הברק שלה. ליטוש (במקרה של פרקט עץ טבעי) ותיקונים קטנים יוכלו לעזור לשחזר את המראה של הפרקט.

  • ליטוש – אם בחרתם בפרקט עץ טבעי אשר צבר בלאי גלוי לאורך השנים, תוכלו ללטש אותו ולצבוע מחדש.
  • תיקונים – במידה ובחרתם בפרקט סינטטי, במקרה של בלאי יכול להיות שניתן להחליף לוחות ספציפיים שהתבלו. מומלץ להתייעץ בנושא עם אנשי המקצוע המתאימים.
  • איטום – יש ליישם חומר איטום מתאים כדי להגן על רצפות הפרקט לאורך זמן. חומרי הגנה דוחים לחות ומונעים כתמים.

פתרון בעיות נפוצות

עם תחזוקה נכונה, פרקטים יכולים להישמר לאורך זמן. אולם לעיתים, תמצאו את עצמכם נאלצים להתמודד עם בעיות אשר לא תלויות בכם, כמו טרמיטים למשל. טרמיטים הם חרקים זעירים שניזונים מעץ ויכולים לפלוש לביתכם בשקט מבלי שתדעו שהם שם. טרמיטים יכולים לגרום להמון נזק, למוצרי ורהיטי עץ. לכן, אם אתם מבחינים בסימנים לכך שיש טרמיטים, מומלץ לבצע הדברה נגד טרמיטים בפרקט באופן מיידי. חברת הדברה מקצועית תוכל להגיע אל ביתכם, לבצע בדיקה יסודית, להחליט על טכניקת ההדברה הרצויה וליישם אותה במהירות האפשרית כדי שלא יגרם נזק חמור לרצפת הפרקט שלכם ולמוצרי עץ אחרים.

אין ספק שתחזוקה של רצפת פרקט היא תנאי חשוב לעמידות ואריכות ימים. לכן הקפידו לבצע פעולות תחזוקה באופן סדיר, ובדקו אחת לכמה זמן שאין חשד לטרמיטים, כדי לשמור על הפרקט היפה שלכם לאורך זמן.

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

כתבות נוספות:

קבלו הצעת מחיר

קטגוריות מובילות

חייגו
שלחו לנו וואטסאפ
דילוג לתוכן