בקרו אותנו:

הוד השרון, רחוב החרש 8

צרו קשר

0723937269
שלוחה 1

שעות פעילות

ימים א'-ה': 9:00-19:00 | יום ו': 9:00-13:00

פרקט להרכבה עצמית – טיפים שימושיים

פרקט בהרכבה עצמית - ענק הפרקטים

התקנת רצפת פרקט כבר אינה מורכבת כמו שהייתה פעם. בשנים האחרונות חלו התפתחויות שונות ושולבו טכנולוגיות מתקדמות, כך שהתקנת רצפות פרקט הפכה לפשוטה יותר. כמו כן היצרנים מספקים סוגים שונים של רצפות פרקט, עם גימורים כאלו ואחרים ואפשרויות התקנה מגוונות והלקוחות יכולים לקחת חלק ואפילו להתקין את הרצפה בעצמם.
אם אתם רוצים לחסוך בעלויות, ולהתקין את רצפת הפרקט החדשה בעצמכם, הטיפים הבאים יעזרו לכם.

בחירת סוג הפרקט

השלב הראשון בתהליך הוא בחירת סוג הפרקט. ישנם סוגים שונים של פרקטים ועליכם לבחור את סוג הפרקט המתאים ביותר לחלל שלכם בין אם מדובר בפרקט מעץ מלא, בין אם בפרקט למינציה, בין אם ברצפת פרקט פולימרי ובין אם בכל סוג אחר. כאשר אתם בוחרים את סוג הפרקט עבור הבית שלכם זכרו לחשוב על סוגיות כמו תחזוקה שוטפת, אסתטיקה וסגנון העיצוב. כמו כן מומלץ לבחור בסוג שיהיה לכם קל להתקין בעצמכם.

בחירת הדגם

לאחר שהחלטתם על סוג הפרקט עצמו עליכם לבחור גם את הדגם והגוון של העץ. ישם המון מינים של עץ וכל אחד נראה שונה וגם יראה שונה בחלל הבית שלכם. פרקטים נבדלים זה מזה בדרכים שונות. עליכם לבחור בהתאם לטעם ולסגנון אך אל תשכחו גם את נושא התחזוקה והניקון לצד ההתאמה לצרכים ולאורח החיים שלכם.

שיטת ההתקנה

לאחר שבחרתם את סוג הפרקט, הגוון והגימור עליכם גם לשים לב לשיטת ההתקנה. בחירה בשיטת ההתקנה הנכונה למעשה יכולה להקל עליכם, במיוחד אם אתם רוצים להתקין את רצפת הפרקט לבד. יש רצפות פרקט שמתקינים על ידי מסמור הפרקט לרצפה, יש רצפות אשר התקנתן דורשת סיכות במקום המסמרים. יש רצפות שמדביקים לריצוף קיים, ויש שיטת התקנה שמתבצעת באמצעות לחץ. כיום יש יצרנים שמייצרים רצפות פרקט שקל מאוד להתקין לבד, מה שיהיה מושלם עבור כל פרויקט DIY.

הכנת המשטח והכלים המתאימים

לפני שתתחילו עם שלב ההתקנה עליכם לקרוא היטב את ההוראות של היצרן. הוראות אלו יעזרו לכם להבין מהי שיטת ההתקנה וכיצד עליכם לבצע אותה על הצד הטוב ביותר. קחו בחשבון שהרצפה מתחת חייבת להיות כמה שיותר נקייה וישרה. אם המפלס אינו ישר, יהיה עליכם ליישר אותו בהתאם. בנוסף עליכם להיות מוכנים עם כל הכלים המתאימים, כלים להתקנת פרקט אפשר להשיג בכל חנות למוצרי בניין.

התקנה

מבחינת ההתקנה עצמה, עליכם להיות מאוד מדויקים, לכן לשלושת השורות הראשונות יש חשיבות מרכזית ועל החיבורים שלהן להיות כמה שיותר הדוקים. הרבה סוגים של התקנה דורשים הדבקה של לוחות העץ זה לזה, אם גם אתם מדביקים זכרו שהדבק מתייבש מהר ולכן מומלץ לנגב שאריות עודפות בעזרת סמרטוט. יהיה עליכם גם לבצע חיתוכים במהלך ההתקנה לכן הקפידו לערוך את המדידות בצורה מדויקת כדי שלא תישארו עם עודפים רבים מדי, או לחלופין עם חוסרים. כאשר מחברים את החלקים יש לדפוק עליהם עם פטיש בעדינות עד ששומעים הקלקה ויודעים שהרצפות התחברו היטב.

ולסיכום בחרו בסוג פרקט שיהיה לכם קל להתקין ושיספק את המענה הטוב, האמין והאיכותי ביותר.

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

כתבות נוספות:

קבלו הצעת מחיר

קטגוריות מובילות

חייגו
שלחו לנו וואטסאפ
דילוג לתוכן