בקרו אותנו:

הוד השרון, רחוב החרש 8

צרו קשר

0723937269
שלוחה 1

שעות פעילות

ימים א'-ה': 9:00-19:00 | יום ו': 9:00-13:00

כך תבחר פרקט עץ לבית

פרקט למדרגות בבית

הפרקט הוא לא פחות מ – Game Changer בכל הנוגע לפן העיצובי של הבית. פרקט עץ יעניק לבית שלך מראה יוקרתי, חם, טבעי וכפרי. רוצה לדעת איך לבחור פרקט עץ מתאים לבית שלך? תשובות במדריך הבא.

פרקט עץ הוא סוג הפרקט המקורי, ואחד משיטות הריצוף המודרניות הוותיקות ביותר. בית שמתהדר בפרקט עץ איכותי מקבל מיד רבדים חדשים של עיצוב, הרים של אופי, אווירה מיוחדת המשלבת יוקרה וחמימות, ומשרה שלווה כמעט פואטית על בני הבית.

פרקט למינציה אמנם עושה עבודה לא רעה בכלל כתחליף זול של הפרקט העץ, אבל אם עיטרת את הבית שלך במגוון עבודות מעץ, אם אתה רוצה לנשום את ריח העץ ולהפוך את הבית שלך לייחודי ולכזה שאי אפשר להוציא מהראש (וכמובן אם יש לך את התקציב המתאים) אל תוותר על הדבר האמיתי.

אילו סוגי פרקט עץ עומדים לבחירתך?

פרקט עץ מלא – מחסן עצים מקצועי מספק פרקט עץ מלא שמורכב מקורות עץ אותנטיות, עשויות עץ שאינו מעובד, אשר מגיע כמקשה אחת היישר מהיער. סוג העץ הנפוץ ביותר המשמש לייצור פרקט עץ מלא הוא עץ האלון, אולם אתה תוכל למצוא גם פרקטים העשויים מעץ הבוק והדובדבן.

פרקט שכבתי – פרקט תלת שכבתי, דו שכבתי או רב שכבתי. הפרקט מורכב משכבות של פלטות עץ, כאשר כל פלטה יכולה לעמוד בפני עצמה ולהיות עשויה מסוג עץ שונה. השכבה העליונה, שכבתה ציפוי הגלויה, תהיה תמיד שכבת עץ מלא. יתר השכבות שמתחת לשכבה העליונה, יהיו עשויות עץ אשר משולב נסורת ודבק.

3 טיפים בבחירת הפרקט

איכות מקסימלית זה עץ מלא – משדר איכות ויוקרה ונחשב להשקעה ארוכת טווח. בנוסף, הדריכה עליו מפיקה פחות רעש ביחס לסוגי הפרקטים האחרים, מה שמקנה לו יתרון חשוב. כמו כן, בניגוד לפרקטים אחרים ניתן לחדש אותו כמות פעמים גדולה באופן יחסי. לעומת זאת, הוא רגיש יותר לשריטות ומחירו יקר ביחס לסוגי הפרקטים האחרים.

מספר השכבות הרצוי – בכל הנוגע לפרקט עץ רב שכבתי, מקובל לחשוב שככל שמספר השכבות עולה, כך הפרקט איכותי יותר. בדיוק כמו שלא כל קיר גבס עומד באותה איכות, כך גם לא כל פרקט רב שכבתי הוא עמיד ואיכותי באותה מידה. האמת היא שככל שהפרקט יהיה עשוי ממספר גדול יותר של שכבות, כך הסיכוי שהשכבות ייפרדו זו מזו גבוה יותר. לכן, מומלץ לבחור פרקט דו או תלת שכבתי ולא רב שכבתי.

כמות שיופים מוגבלת – מאחר ומדובר בפרקט בעל שכבת עץ דקה בהרבה מאשר פרקט העץ המלא, לא ניתן לשייף אותו יותר מפעמיים. לעומת זאת, הוא נוח לתחזוקה כמעט כמו תחזוקת קרמיקה למטבחים למשל. במידה ויש שריטות או כתמים על השכבה העליונה שלו, ניתן לשייף רק אותה ואין צורך להחליף את הפרקט.

באיזה סוג גימור כדאי לך לבחור

עם כל היתרונות של העץ הטבעי, מדובר בסופו של דבר בחומר גלם שהגיע מהיער, מכוסה שבבים וקוצים, חומר אותו יש לביית ולהתאים לתנאי המחייה שלך.  בדיוק לשם כך נולד תהליך הגימור, תהליך שמטרתו להחליק את העץ, להעניק לו ברק ולהפוך אותו נעים למגע.

אם תרצה פרקט מבריק במיוחד, עליכם לבחור בגימור הלכה. לעומת זאת, גימור השמן מעניק לעץ מראה מט וטבעי יותר. למרות מחירו הזול יחסית של גימור הלכה לעומת גימור השמן, הלכה עמידה יותר מפני שריטות.

אם אתה מתכנן להחליף את הריצוף בכל הבית במהלך שיפוץ, בדגש על שיפוץ אמבטיה, הפרקט אותו עליך לבחור צריך להיות ברמת עמידות גבוהה, אחרת הוא עלול להתנפח במגע מתמיד עם מים.

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

כתבות נוספות:

קבלו הצעת מחיר

קטגוריות מובילות

חייגו
שלחו לנו וואטסאפ
דילוג לתוכן