בקרו אותנו:

הוד השרון, רחוב החרש 8

צרו קשר

0723937269
שלוחה 1

שעות פעילות

ימים א'-ה': 9:00-19:00 | יום ו': 9:00-13:00

דגשים להתקנת פרקטים שכדאי להכיר

התקנת פרקטים מכל סוג

היתרונות המשמעותיים של רצפת פרקט הופכים אותה לאופציה מבוקשת במיוחד, מה גם שהמחירים של הפרקטים כבר אינם גבוהים כבעבר, כך שכל אחד וכל אחת יכולים ליהנות מהחיפוי הנעים ושובה הלב. על-מנת להפיק מקסימום תועלת מהפרקט, חשוב להתקין אותו נכון – ובפרט ליישם את הדגשים הבאים.

הכנת הרצפה והפרקט

עוד לפני ההתקנה עצמה, חשוב לוודא שהחדר מוכן לפרקט ושהפרקט מוכן לחדר.

הכנת החדר לפרקט: קודם כל, המשטח חייב להיות מיושר לחלוטין. במידת הצורך, יש להשתמש במדה מתפלסת – חומר ייעודי שמפזרים על פני הרצפה כולה ואחרי שהוא מתייבש עוברים עליו וכך מוודאים שאין גבשושיות או חורים. בנוסף, יש להוריד את הפנלים הקיימים כדי שאפשר יהיה להציב במקומם את הפנלים של הפרקט.

הכנת הפרקט לחדר: מומלץ להשאיר את הפרקט בחדר שבו הוא יותקן במשך 48 שעות לפני ההתקנה. הסיבה לכך היא שפרקטים מגיבים לטמפרטורה ולרמת לחות, ועשויים להתרחב או להתכווץ במידה מסוימת – אחרי שהם מונחים בחדר במשך 2 יממות, בזמן ההתקנה הם כבר בנפח מותאם לחלל ולכן ההתקנה תהיה מדויקת.

התקנת פרקט למינציה

מומלץ להתחיל ביצוע של התקנת פרקט למינציה מהקיר הרחב ביותר בחדר. עוד לפני הפרקט עצמו, פורשים ספוג בידוד – בכיוון המנוגד לכיוון ההתקנה המתוכנן (אם הפרקט מותקן לאורך, ספוג הבידוד יותקן לרוחב, ולהפך).

מניחים את חלקי הפרקט, שורה אחרי שורה, אחרי שמשאירים מרווח של כ-10 מ"מ מהקיר (על-מנת שגם אם הפרקט יתנפח מעט, לא תיווצר בעיה). החיבור בין השורות הוא זכר-נקבה, ויש "קליק" שמעיד כי החיבור הצליח.

טיפ חשוב: דפיקה קלה עם פטיש גומי (פטיש מגומי בלבד!) תסייע לקבע את חלקי הפרקט למקומם.

כשמתקרבים לקיר הנגדי, יכול להיות שתגלו שאת השורה האחרונה תצטרכו לנסר על-מנת שתיכנס למרווח שנשאר. בכל מקרה לאחר הרכבת כל השורות של הפרקט, מדביקים את הפנלים לקירות והשלב האחרון הוא הדבקת הספים לדלת. את הפנלים והספים יש להדביק עם דבק סיליקון.

הדבקת פרקט מעץ מלא

התקנה של פרקט עץ מלא היא פעולה מורכבת יותר – ולכן מומלץ להפקיד אותה בידיים של הנדי מן מקצועי (גם אם בחרתם בפרקט למינציה, ואתם לא בוטחים במיומנות הטכנית שלכם, או שאין לכם מסור מתאים, איש מקצוע מנוסה הוא הפתרון).

בכל מקרה, ישנן 2 שיטות להתקין פרקט מעץ: הדבקה או מסמור. השיטה הראשונה מתאימה כשיש רצפת אבן או קרמיקה, או משטח בטון, והמסמור מתבצע כשמחברים את הפרקט למשטח עץ.

חיזוק הספים וגימור

דגש נוסף להתקנה מושלמת הוא הצורך לחזק את הספים. לשם כך, אפשר להניח עליהם חפץ כבד (למשל ספר עבה) במשך כ-24 שעות.

עוד טיפ הוא הדיוק: אחת הסיבות העיקריות להתקנת רצפת פרקט היא האסתטיות המרשימה של חיפוי זה. כדי שהתוצאה אכן תהיה היפה ביותר האפשרית, נדרש גימור מדויק, כולל כאמור ניסור של השורה האחרונה של הפרקט ושל הפנלים כשיש בכך צורך.

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

כתבות נוספות:

קבלו הצעת מחיר

קטגוריות מובילות

חייגו
שלחו לנו וואטסאפ
דילוג לתוכן